• Hangetekend, persoonlijk & uniek
  • Duurzame materialen
  • Jouw mooiste moment aan de muur

Veelgestelde vragen

Wat is de levertijd?

Wil je een product met gepersonaliseerde lijntekening, houd dan rekening met een levertijd van 4 tot 6 weken*. Wacht niet te lang en bestel zo snel mogelijk want het kan zijn dat er een wachtlijst is. 

Wil je je bestelling sneller in huis hebben of voor een specifieke datum? Bij het bestellen op de webshop kan je aangeven of het een spoedopdracht is. Hiervoor rekenen wij een meerprijs. 

*Houd rekeningen met een langere wacht-/levertijd rond feestdagen en zomervakantie periode.

Welke opties zijn er?

Er is van alles mogelijk! Bekijk alle mogelijkheden in de shop.

Heb je een ander leuk idee en staat dit er niet tussen? Mail jou idee dan naar info@lijnmoment.nl of stuur ons een bericht via het contactformulier en we bespreken samen de mogelijkheden!

Wat zijn de verzendkosten?

De verzendkosten zijn afhankelijk van de afmeting en gewicht van je bestelling. Deze kan je berkenen bij het bestellen wanneer je de gewenste items toevoegd aan je winkelwagen.

Het is ook mogelijk om je product verzekerd en aangetekend te verzenden. Hiermee is je verzending verzekerd tegen schade tot €500, hiervoor betaal je ietsje meer, maar weet je zeker dat je een onbeschadigd product in huis krijgt.

Welke foto is geschikt?

Je hebt geen perfecte foto meer nodig! Je kunt een prachtige lijntekening laten maken waarbij verschillende foto's worden gecombineerd tot één realistische compositie. Dit betekent dat je zelfs een tekening kunt laten maken van familieleden die elkaar nog nooit in het echt hebben ontmoet.

Het mooie is dat we ons niet bezighouden met kleur of de rommelige achtergrond op de foto's. Eventuele ongewenste personen kunnen gemakkelijk worden gefilterd. Het enige waar we op letten, is dat de foto scherp genoeg is, zodat we alle details van de haarstijl, kleding en vooral de houding goed kunnen zien om een prachtige illustratie te maken.

Als je twijfelt tussen een aantal foto's, kun je gerust meerdere toesturen. Samen met jou zullen we dan kijken welke het beste resultaat oplevert.

Hoewel in principe alle foto's geschikt zijn, is het effect van de lijntekening vaak beter als je rekening houdt met de volgende punten:

  1. Kies bij voorkeur een foto waarop de personen wat verder van de camera staan. Een close-up of selfie kan namelijk te weinig details bevatten gezien er geen gezichtskenmerken worden getekend, waardoor de tekening wat "leeg" kan ogen.

  2. Hoe scherper de foto, hoe gedetailleerder de tekening wordt. Dus als je een foto met veel scherpte kunt aanleveren, zal het resultaat nog mooier zijn.

  3. Let op de houding en kleding van de personen op de foto's. Dit speelt een belangrijke rol in het herkenbaar maken van iemand met slechts enkele lijnen in de tekening.

  4. Als het mogelijk is, vermijd dan het dragen van zonnebrillen, mutsen of andere items die het gezicht bedekken. Ook sjaals, handschoenen en dikke jassen kunnen soms de herkenbaarheid en details belemmeren.

Als je twijfelt tussen meerdere foto's, kan je ze allemaal aan ons doorsturen. We zullen dan samen met jou bepalen welke foto het beste resultaat zal geven. Ons doel is om een prachtige lijntekening voor jou te creëren waar je tevreden mee zult zijn.

Kunnen meerdere foto's worden samengevoegd tot één ontwerp?

Ja, dat kan! Bij het bestellen in onze webshop kun je maximaal 1 foto uploaden. Bestaat jouw bestelling uit meerdere foto's, mail de rest van de foto's onder vermelding van je naam en ordernummer naar info@lijnmoment.nl 

 

Kan ik mijn bestelling annuleren?

Je kunt op elk moment je bestelling annuleren. Als we nog niet zijn begonnen met het maken van je bestelling, krijg je het volledige bedrag terug. Zijn we al wel begonnen met schetsen, dan betaal 50% tot 100% van het totaalbedrag afhankelijk van hoe ver het proces is gevorderd. 

Heb ik garantie?

Natuurlijk willen we dat je je bestelling in perfecte staat ontvangt, zonder enige schade. We raden daarom aan om je product verzekerd & aangetekend te laten verzenden. Hiermee is jou bestelling tegen kwijtraken en bescahdiging bij verzending verzekerd tot €500.

Mocht het product echter beschadigd zijn tijdens verzending, dan vragen we je om ons hier binnen 24 uur na ontvangst van op de hoogte te stellen zodat we kunnen kijken naar een gepaste oplossing, afhankelijk van de verzendmethode die je hebt gekozen.

Als het product er anders uitziet dan op de digitale proefdruk, neem dan gerust contact met ons op. We zullen samen naar een passende oplossing zoeken.

Het is belangrijk om te weten dat als het LijnMoment product op een later moment kapot gaat, dit niet onder onze verantwoordelijkheid valt. In dat geval zijn de kosten voor een nieuw exemplaar voor jouw eigen rekening.

Waar kan ik met een klacht terecht?

Vervelend als je niet helemaal tevreden bent! Stuur een mailtje naar info@lijnmoment.nl met je klacht, en we kijken zo snel mogelijk met je hoe we dit op kunnen lossen!

Kan ik mijn bestelling retourneren?

Omdat wij een uniek ontwerp hebben gemaakt, is het helaas niet mogelijk om het product te retourneren. Het herroepingsrecht is namelijk uitgesloten voor alle producten op maat
Lees hierover meer in de "Algemene Voorwaarden".

Is het product tijdens de verzending beschadigd dan dien je dit binnen 48uur na ontvangst aan LijnMoment te melden, alleen dan ontvang je kosteloos een nieuw exemplaar. Ziet het product er anders uit dan op de digitale proefdruk, dan kun je contact met ons opnemen. In overleg zoeken wij naar een gepaste oplossing. 

Je hoeft niet bang te zijn dat het niet wordt zoals je in gedachten hebt, dat jij een mooie lijntekening krijgt is het belangrijkste doel, er wordt altijd door getekend totdat je helemaal tevreden bent met het eind resultaat!

Ik heb een andere vraag

Neem contact met ons op via het contactformulier of stuur ons een mailtje met je vraag naar info@lijnmoment.nl

Kunnen er gezichtskenmerken (ogen, neus en mond) worden geteken?

Bij LijnMoment draait alles om een unieke stijl waarin we bewust geen traditionele gezichtskenmerken zoals ogen, neus en mond tekenen. Waarom? Omdat we emotie en herinneringen willen pakken in de hele compositie en we geloven dat herkenning schuilt in het complete plaatje; houding, kleding en haarstijl.

We horen wel regelmatig de vraag: “Kun je toch een uitzondering maken en gezichtskenmerken toevoegen?” Tuurlijk, kan dat, maar we raden het af. Onze stijl is minimalistisch, te veel details kunnen afleiden van de strakke minimalistische lijnen die we koesteren.

Daarnaast is het vangen van emoties en fijne details met enkel lijnen een echte uitdaging. Het tekenen van enkel lijnen creëert een abstracte, krachtige vibe. Maar zonder het gebruik van schaduwen en kleuren valt diepte weg in de compositie. Het gebrek aan diepte in een gezicht laat emoties en uitdrukkingen sterk vervormen, wat een vertekend beeld geeft. 

Dus laten we het liever bij wat we het beste doen: de kunst van minimalisme.